Postulaty psychopedagogiki twórczości pod adresem edukacji alternatywnej / Krzysztof J. Szmidt.
In: Pedagogika alternatywna : postulaty, projekty i kontynuacje. T. 1, Teoretyczne konteksty alternatyw edukacyjnych i wychowawczych Strony 129-154Summary: Postulat 1: stymulować i nagradzać ciekawość poznawczą myślenie pytajne i podawanie w wątpliwość; postulat 2: przeciwdziałać dyktatowi jedynej odpowiedzi i niecierpliwemu dążeniu do jakiegokolwiek wyniku; postulat 3: uczyć technik heurystycznych - heurystyka treści nauczania; postulat 4: zachęcać do myślenia o własnym myśleniu - do metapoznania i mądrości; podsumowanie: uczyć twórczości.Tytuł nagłówkowy.
Bibliografia na stronach 152-154.
Postulat 1: stymulować i nagradzać ciekawość poznawczą myślenie pytajne i podawanie w wątpliwość; postulat 2: przeciwdziałać dyktatowi jedynej odpowiedzi i niecierpliwemu dążeniu do jakiegokolwiek wyniku; postulat 3: uczyć technik heurystycznych - heurystyka treści nauczania; postulat 4: zachęcać do myślenia o własnym myśleniu - do metapoznania i mądrości; podsumowanie: uczyć twórczości.